Hej våra fans och alla andra! 


Vi vill härmed bjuda in er till en inspirerande och gripande historia med författaren Jesper Persson. Under denna historia kommer jag att berätta om mitt liv som tidigare kriminell, tiden då jag var ordförande i Förtroenderådet som är en form av fackförening inom kåken (fängelset). Föreläsningen ger en unik inblick i hur livet ser ut bakom murarna, men även i den resa mot förändring och självinsikt som ledde fram till ett nytt kapitel som författare.


Ni ska få veta mer om det hårda och tuffa livet jag har levt, utan att åklagaren ska
se det som att "Julen kommit tidigt i år"...men så blir det inte. Jag tänker berätta lite. om mitt liv som Ordförande i förtroenderådet, som är en fackförening, inom kriminalvården.


Vill förtydliga att denna berättelse, att dessa ord på denna resa har bara Författare Jesper Persson skrivit, ingen annan.  Jag vill även förtydliga att denna resa inte är en bok utan en berättelse, som bygger bara på mitt eget liv som jag har gått igenom, och ska bara tolkas så.

Jag börjar med mitt tidigare och hårda liv i förtroenderådet, för man ska ju börja någonstans, så det är lika bra.

Vi var tre man från Förtroenderådet, som mötte den nya killen som skulle komma in på vår avdelning, även kallat Benet, och efter ett tag så kom där en kille. med tre Plitar

( Vakter )


I mitten stod den nya killen, det enda som skilde oss åt var en glasvägg. Den nya killen började se nervös ut, och vem hade inte blivit det...Ordförande som jag själv var i förtroenderådet, såg ju minst sagt ut som en Bad Boys, med en sjörövar lapp över mitt ena öga, var det inte så konstigt att han ville titta bort.

Några sekunder senare stod vi öga mot öga, med den nya killen som började prata direkt, och vi förstod att han var nervös. De i förtroenderådet presenterade sig och de två andra som var väldigt stora och muskulösa kunde inte förstå varför han kom till vår avdelning, där de satt som bara hade långa straff, men den nya killen hade fått en kaffevolta ( Kort Straff ) så det var ingen som förstod detta.

 

På morgonen kom den tråkiga gruppen SVARTA GRUPPEN och det var inte så trevligt när de kom. För alla som inte visste vad den gruppen var, Svarta Gruppen var den från olika regioner kunde bara dyka upp. Inga vanliga

Plitar visste ( Vakter), så ni kan ju förstå det blev ett jävla liv och alla nya killar började titta sig omkring, och som inte visste vad Svarta gruppen var. När dem från Svarta Gruppen började skrika högt så alla hörde, började många av små buset, som inte ens borde vara på denna Kåken ( Fängelset ) se riktigt oroliga ut, för de killar som gjorde sin tid här skapade det bara oro och rädsla,  de vill ju bara ringa sin familj som de inte kunde göra.
Det var många saker som skapade oro för de unga killarna, och många av dem ville bara att Plitarna skulle låsa cellen som de gjorde klockan 20.00, då många tyckte att de fick det lugnt och skönt, men natten var lång och vissa killar började gråta när de blivit inlåsta,  det hördes att vissa var ledsna på natten, men var tuffa som fan när Plitarna öppnade celldörren klockan 08.00 varje dag, men så var livet på kåken.


Det visade bara att de unga killarna var mänskliga. Det var ganska lyhört i ventilationen, så då förstår ni som läser dessa rader att deras gråtande bara var ett rop på hjälp.


Speciellt fick jag träffa en fängelsepräst ( Kåkpräst ) en mycket trevlig präst faktiskt, som dessutom var rolig. Fängelseprästen frågade om han kunde komma in i min cell, jag lät honom komma in, han var ju ändå präst, även om jag hade svårt med det.

Prästen frågade hur det var att vara Ordförande på Förtroenderådet? För det är ju många själar som litar på dig när du är vald som Ordförande.

-Jo, sa jag till prästen, det bygger på förtroende, så det är ju svårt ibland.


Prästen skulle precis gå , för det var snart inlåsning, men ville ställa några frågor och det tyckte jag verkade okej...

-Vad undrar du? Sa jag till Prästen.c


-Jo Jesper, sa Prästen, tror du på Gud och har du en bibel?


Precis då kommer två plitar och öppnar min cell och ser på samma gång att Prästen lämnar en Mc-Bibel. Prästen går ut och de två plitarna kommer för att stänga cellen, men passar klart på att informera att jag fick en egen Mc-Bibel.
Vad jag sa till dessa plitar ( Vakter ) är mellan oss, men du förstår säkert.


På natten skulle jag gå på toa, och på natten har man ofta bara en Kissflaska, även kallad ( Ankan ) men där låg även en Mc-Bibel som jag tittade lite på.
På morgonen kom alla för att de ville tala med oss på Förtroenderådet, och det betyder en massa problem, med en massa skrivelser, överklagan och en massa våld, för så var livet på Kåken  ( Fängelset ) och vill ni läsa om livet jag levt när jag var kriminell, får ni vänta till 2027.



Jag väljer att spela upp en kortfilm som min älsklig har gjort, Lady Gaga som har ett otroligt viktigt budskap som alla personer borde veta om. Jag brukar ha det på mina föreläsningar för att påminna de unga människor som är med. Denna film är viktigare än många tror, och därför önskar jag att så många personer som möjligt vill se och lyssna på kortfilmen som Lady Gaga har gjort!



I Denna del väljer jag att förklara vad jag tycker om mitt hjärta ( Lady Gaga ) även om många inte förstår, eller vill förstå genom VIDIMERADE UPPGIFTER och då är det ju omöjligt att övertyga en person som inte vill ta till sig bekräftade uppgifter.


Vi har ju båda mött på patrull under åren av den fina överklassen och från mitt gamla  liv som Bad boys...


Det som betyder något är kärlek och den skapar ju utmaningar minst sagt och för att inte säga otrevligheter.

Jag har ju förstått att Gagas föräldrar betyder mycket, och det var ju inte utan att jag själv tänkte flera gånger för många år sedan, hur detta skulle gå...var det
Bad boys Vs Superstjärnan ?
Ja, det blev ju naturliga frågor, som ni förstår.


Men som sagt, tiden går och jag blir äldre, själv har jag egna barn och min älskling vill natuligtvis skapa vår familj. Vi får helt enkelt öva älskling ( LoL )

 

När det kommer till min blivande svärfar, Joe Germanotta

har jag tyvärr inte tillbringat så lång tid med han, även om han undrar hur jag vill ha baconen ( LoL ) och för han kan jag bara gissa att han ville att det blev bra för sin dotter, men att han förmodligen visste att Gaga fixar det själv hon är en envis och stark person nu mera.

När det kommer till min blivande svärmor, Cynthia Germanotta verkar hon vara en mycket trevlig person och som vill att Gaga mår så bra som hon kan, och hon var inte sen med att ställa viktiga frågor, inte heller med kontrollfrågor som hon ville få svar på. Kan tänka mig att Gaga hade frågat sin mamma om vad hennes man sa.


Jag väljer att lägga in två bilder från min operation, när jag fick en Lillhjärnblödning, men även en förklaring att brott inte lönar sig.
Jag vill att alla unga personer ska känna smärtan när de ser bilderna och förstå, att göra dålig saker, eller titta på en film eller Tv spel, detta är
kostnaden av ett otroligt hårt liv.


Vi kommer att skapa vår familj, vi kommer arbeta för att ni ska kunna känna er säkra, när ni väljer att komma till oss, därför är vi här. I dag är vi förlovade sedan 2025 och Lady Gaga har friat till mig, vilket jag inte behövde tänka på så länge för att svara..


Så tills äktenskapet har kommit ut, får ni verkligen ta vara på er.


Vi älskar varandra, det är allt


Hoppas ni känner vi var med er, var rädd om er.

Author Jesper Persson & Lady Gaga











































Reading about someone having surgery is not the same as seeing the wound the person has received, because then you know what the pain looks and feels like.

Att läsa om att någon opererats är inte samma sak som att se såret personen har fått, för då vet man hur smärtan ser ut och känns.

Author Jesper Persson

Motto: Trust is good - Control is better